06 - Allmänt snack om absolut ingenting

Hejsan

Vaknade idag med en aningen bakfull flickvän vid min sida, humöret var alltså inte på topp. Jag försökte få saker tillrätta men jag får väl vänta. Jag vill gärna diskutera saker men det vill inte hon, det gör mig frustrerad. Det kanske ordnar sig, på något sätt brukar det ju göra det, och det gäller ju inte bara kärleken, det gäller allt.

Efter att ha lämnat av henne vid bussen och sagt adjö för denna gången gick jag med aningen tunga steg bort till nya lägenheten för att se hur det gick med flytten, mamma och brorsan fixade lite. Är nu tillbaks i gamla lägenheten för att hämta lite grejjer till mitt nya rum. Ska bli kul att flytta. En ny start känns det nästan som, man kan passa på att sluta röka och sådana grejjer. Börja träna igen kanske.

Vad beträffar min arbetslöshet så hoppas jag på någon vändning. Ska faktiskt jobba några timmar imorgon kväll. Men det är ju så otroligt tråkigt. Men förståss, som alltid, pengarna...

Avslutar med en saga:

Anders - den orädda busskortsfickan

Det var en gång en väldigt orädd busskortsficka vid namn Anders. Han gillade att hoppa upp och ner. En gång träffade Anders en bortglömd flaska vid en trottoarkant. Dom hälsade på varandra.

SLUT

Kommentarer
Postat av: Mona

Jahopp... aldrig träffar man nån granne... men så är det att bo på landet...

Gillar din saga om busskortsfickan Anders... Jag brukar författa liknande sagor om Den rosa plånbiken Gerda, De många nycklarna Karlsson och den blå mobilen Petter... Fast de brukar hitta hem, det har jag lärt dem... =D

2005-10-30 @ 11:54:19
URL: http://sisu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0